به گزارش خودروکار، در میان سیل عظیم گسترش تکنولوژی، از جمله گوشی های هوشمند، که به وسیله آن ها افراد می توانند عکس ها و اطلاعات را در کسری از ثانیه بین یکدیگر تبادل کنند، نشانه هایی شروع تغییرات در میان مصرف کنندگان کشور های محافظه کاری مانند اندونزی مشاهده می شود.
در زمینه موتور سیکلت ها نیز، طراحی ها و رنگ های جدید جوانان اندونزیایی طرفدار مد را شیفته خود کرده است.
کمپانی ژاپنی "هوندا"، بزرگ ترین تولید کننده موتورسیکلت در اندونزی، پرچم دار جدید خود یعنی مدل "Beat” را معرفی کرد. این اولین تغییر در شکل ظاهری این مدل طی چهار سال اخیر است. دو میلیون دستگاه از این مدل موتور سیکلت سالانه در اندونزی به فروش می رسد. راندن با این مدل جدید آسان تر و به لطف چرخ ها و بدنه جدید، این مدل 2.5 کیلوگرم از مدل پیشین سبکتر است.
عامل دیگری که باعث محبوبیت این مدل میان جوانان می شود قیمت آن است که فقط هزار و 108 دلار است. با این حال، فروشندگان معتقدند که با توجه به مدل قبل، مدل جدید اندکی گران است.
این کمپانی با ارائه همزمان این مدل در 26 شهر از جمله سورابایا در 15 آگوست، یک شیوه بازایابی کاملا جدید را اتخاذ کرده است.
پیش از این، این کمپانی بنا به محدودیت های توزیع، ابتدا از مدل های جدید در شهر جاکارتا رونمایی می کرد و سپس این مدل ها به بخش های دیگر کشور فرستاده می شدند. گاهی مشتریان در شهر های دیگر باید حدود یک ماه برای رسیدن موتور سیکلت های جدیدی که سفارش داده بودند صبر می کردند.
هوندا از یک طراح اندونزیایی برای بازطراحی سری جدید "Beat” استفاده کرده است و همچنین این مدل جدید را در چند چند رنگ متفاوت برای جذب کردن جوانان علاقه مند به مد ارائه کرده است.
"توشیوکی اینوما" مدیر مسئول این کمپانی در کشور اندونزی بیان کرد که اندونزی دارای بیش از 13000 مجمع الجزیره است و رنگ های مورد علاقه خریداران در هر منظقه نسبت به منطقه دیگر متفاوت است.
اندونزی سومین بازار موتور سیکلت در دنیاست، اما در سال 2015 تنها 6.48 میلیون دستگاه موتورسیکلت فروخته شد، که دلیل محدودیت وام ها و همچنین افت اقتصادی این کشور، 17 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
مترجم: مازیار جعفریه
منبع: asia.nikkei.com